Uitstraling van verlichte letters
De verschillende verlichtingen van de LED letters is altijd een bewuste keuze. We gaan als eerste uit van de huisstijlkleur van de reclame. Deze passen we in de locatie en kijken naar het kleurcontrast. Blijft er voldoende contrast, dan kunnen we verder, is er te weinig, dan zullen we de reclame moeten aanpassen.
Er is altijd wel een oplossing te bedenken om de juiste lichtreclame te ontwerpen. In algemene in gebruiken we de volgende mogelijkheden:
- Volledig verlichte letter; front en zijkant verlicht. Deze letters kunnen we gebruiken als de huisstijlkleur wat donker is. Donkere kleuren hebben het nadeel 's nacht's niet goed leesbaar te blijven, vooral bij blauw. Door de letters aan de zijkant wit te verlichten, blijft de lichtreclame altijd goed leesbaar.
- Voorzijde verlichte LED letters; deze gebruiken we bij heldere en lichte kleuren letters. Deze blijven goed leesbaar in het donker en hebben geen ondersteuning van extra verlcihting nodig.
- Achterzijde verlichte letters; deze gebruiken we bij een lichtreclame die niet teveel intensiteit mag hebben met een chiquere uitstraling. Veel gemeentes willen geen voorzijde verlichte letter in het straatbeeld vanwege te hoge intensiteit in de nacht. Dan hebben wij de optie om de letters aan de zijkant te verlichten, waarbij de intensie al flink lager wordt of we verlichten de letters aan de achterzijde, waarbij de intensiteit nogmaals wordt gereduceerd. Sommige reclames vragen expliciet om een chique, gedempte uitstraling, dan zijn deze letters perfect.
- Rand verlichte letters; deze letters worden gebruikt om bijvoorbeeld 'none-look' na te bootsen. Het zijn voorzijde verlichte letters waarbij enkel de rand licht doorlaat. Een mooi alternatief om minder intensiteit te gebruiken met een goed leesbare lichtreclame.
Lichtbakken als lichtreclame
Een voordelige manier van lichtreclame is een lichtbak. Wij maken onderscheid tussen drie groepen van lichtbakken:
Lichtbak met opaal plaat; enkelzijdige of dubbelzijdige lichtbak met acrylaat plaat. Deze zijn er in de varianten vierkant, rond, ovaal of meelopend als logo. De zijkanten worden vervaardigd uit een aluminium profiel en desgewenst in kleur uitgevoerd. De ronde en meelopende lichtbakken zijn van aluminium of een aluminium-composiet.
Lichtbak met uitgefreesde letters; deze lichtbakken zijn vervaardigd met een aluminium constructie, omkleedt met plaatmateriaal. Meestal een aluminium-composiet. De letters en logo's worden uit de plaat gefreest en van de binnenzijde voorzien van verlichting en een opaal plaat. Zo komt het licht uit de uitgefreesde delen.
Lichtbak met ingelegde letters; deze variant is ook vervaardigd met een aluminium constructie, omkleedt met plaatmateriaal. De letters en logo's zijn ook uitgefreest en worden ingelegd met dik opaal acrylaat. Daardoor steken de letters uit de plaat en geven de indruk van verlichte LED letters. De letters zijn dan zowel aan de voorzijde als aan de zijkanten verlicht.
Wat kost een lichtreclame?
De kosten van een lichtreclame lopen sterk uiteen en zijn afhankelijk van vele factoren door vorm, formaat en materiaalkeuze. Kies je voor een meer eenvoudige Freesletter - Dibond of Acrylaat - als gevelreclame, een lichtbak - rechthoekig of rond - als lichtreclame of voor luxe verlichte letters, vrij gemonteerd tegen de gevel. Voor elk budget is er wel een passende reclame te vinden.
Bedenk altijd dat een lichtreclame niet elk jaar wordt vervangen en wat deze voor je bedrijf doet. Hoeveel extra klanten het naar je bedrijf trekt en wat de het je opbrengt. Dit is een diepte investering waarop men zo min mogelijk moet besparen.
Wat is lichtreclame?
Overdag en 's nachts zichtbaar zijn voor je klanten, dat is waar het om gaat! Men moet altijd kunnen zien wie je bent en wat je doet. Overdag een mooie, goed zichtbare reclame, welke 's nacht ook zichtbaar is door verlichting. Dit kunnen we maken met lichtreclame. Van een eenvoudig gevelbord of gevelreclame met een spot tot luxe verlichte LED Letters. Het gaat niet alleen om op te vallen, het gaat om te worden herkend en de sfeer die je als bedrijf wilt achterlaten.
Inzet van gevelreclame
De inzet van lichtreclame kent vele mogelijkheden. De gastronomie gebruikt ze voor hun naam en prijslijsten op straat als teaser. Middelgrote bedrijven, welke lokaal zichtbaar moeten zijn, zoals winkels, bedrijven, discotheken, benzinepompen, kunnen niet meer om een opvallende lichtreclame heen, anders rijden mensen het bedrijf zo voorbij. Denk niet alleen aan reclame-uitingen. Bewegwijzering en straatborden zijn ook reclame maar dienen simpelweg een ander doel.
Beroemde en historische reclames
Wie kent niet de grote lichtreclame van 'van Leeuwen buizen' op het dak bij Rotterdam of het Philips Klokgebouw in Eindhoven. De kerstboom in de televisietoren bij Lopik. Allemaal iconische buitenreclame van bedrijven die heel herkenbaar zijn en het bedrijf op een geweldige manier laten opvallen. Dit kun jij ook met lichtreclame bereiken! Kom met ons praten dan gaan we samen op zoek naar een passende mogelijkheid voor jouw!